Dobre produkty zawsze muszą iść w parze, dlatego wraz z łodziami UMS oferujemy silniki Yamaha, Honda, Mercury, Evinrude. Najnowszej generacji silniki współpracują doskonale z łodziami tej klasy, poniżej opisaliśmy kilka z wielu rozwiązań silników Yamaha.

Mikrokomputerowy moduł sterujący silnika ECM (Engine Control Module)

Większość danych pracy silnika monitorowanych jest i odbieranych przez zaawansowany mikrokomputer - Engine control module. Główny jego cel to ustawienie optymalnych czasów zapłonu a co za tym idzie zapewnienie płynnej pracy silnika. ECM odpowiada za uruchomienie lampek ostrzegawczych i systemów zabezpieczających. Dzięki zewnętrznemu portowi autoryzowany dealer Yamaha przy przeglądzie może dokładnie zdiagnozować ewentualne błędy i całą historię pracy silnika.

System zabezpieczenia antykradzieżowego Yamaha Y-COP

Unikalny i opatentowany system Yamaha, odstraszający potencjalnego amatora cudzych silników i łodzi. Oferujemy go w standardzie w naszych pakietach. To skuteczny i prosty w obsłudze pilot za którego pomocą, jednym przyciskiem zablokujesz lub odblokujesz silnik. Yamaha dba o Twoje bezpieczeństwo byś zyskał spokój i skutecznie zabezpieczył swój silnik przed kradzieżą.

Układ tłumienia wibracji podczas zmiany biegów (SDS)

Każdy użytkownik silników ma w pamięci charakterystyczny odgłos przy zmianie biegu. W celu ograniczenia przy załączaniu biegu, Yamaha wprowadziła w wybranych modelach unikalny system (SDS). Jest to niezwykle efektywne rozwiązanie które ogranicza odgłos towarzyszący zazwyczaj zmianie biegów. Wyposażona w wypusty gumowa piasta oraz pochłaniająca wibracje oraz hałas nakładka na rufie, pozwoliły na bardziej płynne i ciche przełączanie biegów.

Elektroniczna regulacja przepustnicy i przełączanie biegów oraz regulacja obrotów przy trollingu

Wszystkie oferowane z łodziami UMS silniki wyposażone są w intuicyjny, cyfrowy system działający podobnie do tempomatu samochodowego zapewniający niezwykle wygodną i prosta obsługę, włączając automatyczną synchronizację silnika w układach wykorzystujących dwa/trzy silniki oraz system regulacji obrotów przy trollingu. Przycisk obrotomierza umożliwia regulację obrotów co 50 obr./min, w zakresie od 600 do 1000 obr./min, czyniąc pływanie praktycznie bezobsługowe.

Cyfrowe wskaźniki sieciowe

Zegary montowane na naszych łodziach pozwolą monitorować wszystkie parametry pracy silnika przy jego cichej i ekologicznej pracy. W przypadku najwyższych modeli jest to wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz przekazujący wszystkie niezbędne informacje. Kolorowy wyświetlacz LCD o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 5 cali, zgodny z nowym osprzętem Yamaha, można skonfigurować do wyświetlania różnych zestawów informacji. Dostępny jest również specjalny ekran, na którym można monitorować tryby zróżnicowanych obrotów przy trollingu. W przypadku mniejszych silników oferujemy w pakiecie okrągły obrotomierz i prędkościomierz cyfrowy.

Cyfrowe wskaźniki sieciowe

Wszystkie większe silniki Yamaha współpracują z cyfrowymi wskaźnikami sieciowymi, które zapewniają dostęp do wszelkich informacji umożliwiających optymalizację pracy silnika oraz jego wydajności. Zegary monitorują, licznik godzin pracy, kąt trymowania, ciśnienie oleju, funkcja regulacji prędkości obrotowej oraz lampki ostrzegawcze. Zapewnia również zgodność ze wskaźnikiem prędkościomierza/paliwomierza informującym o prędkości, ilości paliwa w zbiorniku oraz zużycia paliwa.

Układ EFI zapewniający większą wydajność i oszczędność

Układ elektronicznego wtrysku paliwa EFI to zaawansowany system sterujący optymalną pracą silnika i ekonomicznym zużyciem paliwa. Elektroniczne wtryskiwacze paliwa precyzyjnie doprowadzają ilość paliwa a są sterowane przez elektroniczny moduł sterujący za pośrednictwem sygnałów z licznych czujników silnika. Wtryskiwacze znajdują się tuż nad zaworami wlotowymi, co przyczynia się do lepszego rozpylania paliwa, a tym samym wydajniejszego spalania.

Szerokozakresowy system regulacji kąta nachylenia i trymu Power Trim & Tilt

Zmiana kąta nachylenia i trymowanie silnika jest łatwe i płynne dzięki szybkiemu czasu reakcji na przyciski sterujące. Duży zakres trymowania zapewnia optymalne ustawienie kadłuba i pewne sterowanie. Możliwość ustawienia ujemnego kąta trymu zwiększa przyspieszenie i gwarantuje szybkie wejście w ślizg.

Doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne Yamaha

Silniki zaburtowe Yamaha słyną z trwałości i wieloletniej, bezproblemowej pracy. Jednym z powodów jest doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne. Wyjątkowy stop aluminium YDC-30 chroni zewnętrzne części silnika, a powłoka cynkowa, wysokiej klasy stal nierdzewna i 5 warstwowa powłoka zewnętrzna trwale zabezpieczają obudowę i elementy wewnętrzne.